Evenementenbeleid en succesvolle campagne 'SKIP die Dip'
Evenementenbeleid en succesvolle campagne 'SKIP die Dip'
Brabant staat bekend om zijn bruisende evenementensector. Jaarlijks vinden er talloze festiviteiten plaats. Hoewel de meeste evenementen zonder noemenswaardige incidenten verlopen, is het belangrijk om voorbereid te zijn op mogelijke risico's. In onze SKIP-monitor signaleren we een trend van normalisatie van drugsgebruik. De toenemende complexiteit van evenementen vereist een proactieve aanpak om veiligheid te waarborgen.
De werkgroep 'Drugs & Evenementen' van SKIP heeft in nauwe samenwerking met de bestuurlijke werkgroep evenementen intensief samengewerkt aan de ontwikkeling van de conceptleidraad 'Denormalisering Drugs bij Evenementen'. Deze leidraad biedt gemeenten praktische richtlijnen voor vergunningverlening, preventie en handhaving met betrekking tot drugs op evenementen
Festivalcampagne 'SKIP die Dip'
Een inspirerend voorbeeld van dergelijke initiatieven is onze 'SKIP die Dip' festivalcampagne, ontwikkeld in samenwerking met Stay Awake. Met deze campagne maakten wij festivalgangers bewust van hun keuzes omtrent drugsgebruik en moedigden wij aan om een drugsvrij festival te omarmen.
De campagne bereikte:
26.975 mensen en de advertenties zijn maar liefst 463.406 keer bekeken! Een mooi resultaat.
Deze zomer zal de campagne opnieuw worden ingezet én zijn we bezig met de ontwikkeling van een winterversie. Houd onze LinkedInpagina in de gaten en schrijf je in voor onze nieuwsbrief en lees de laatste updates.
Wil je als gemeente meer weten? Neem dan contact op via info@skipdietrip.nl. of bekijk ons evenementenbeleid via https://www.skipdietrip.nl/skip-toepassen/evenementenbeleid/