Social media

Jongeren zijn jong en ze willen wat. Helaas kan drugs hier ook onder vallen. Toch is er nog een grote groep niet-gebruikers en twijfelaars die nog nooit drugs gebruikt hebben. Hoe zorgen we dat zij blijven besluiten niet te gebruiken? Daar draait SKIP om. Social media speelt hier een grote rol in. 

Communicatiecampagne 'IK SKIP'
In de zomer van 2023 zijn we gestart met een communicatiecampagne op sociale media in samenwerking met communicatiebureau Jong & Je Wil Wat, die specifiek ervaring hebben met jongerencommunicatie. 

In totaal zijn er meer dan 250.000 jongeren bereikt én 𝐦𝐞𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐧 𝐞𝐞𝐧 𝐦𝐢𝐥𝐣𝐨𝐞𝐧 weergaven geweest! Een mooi resultaat. Het doel van de campagne was om jongeren op een positieve en aansprekende manier te laten zien dat het normaal is om geen drugs te gebruiken. Hier gaan we in het tweede deel van de campagne in samenwerking met Jong & Je Wil wat - dat dit voorjaar van start gaat - mee door. 

Onderstaand het resulaat! Deze vier video's zijn geadverteerd ingezet op Instagram, Youtube en Facebook.

In deze campagne ligt de focus op twee doelgroepen; enerzijds de professionals (van jongerenwerker tot aan voetbaltrainer) en anderzijds de jongeren zelf (en dan wel de niet-gebruikers en twijfelaars). De professionals bieden we in deze campagne handvatten om het gesprek over (de denormalisering van) drugs te starten. Aan jongeren hopen we op een positieve en aansprekende manier te laten zien dat het juist normaal is als je geen drugs gebruikt.

En een succesvolle campagne werkt alleen als we de doelgroep écht weten te bereiken. Daarom hebben we samen met jongeren zelf ideeën bedacht voor de social media advertenties. De eerste pizzapowersessie om ideëen op te doen stond gepland op 18 april 2023. 

Evenementencampagne 'Skip die Dip'

SKIP heeft in samenwerking met het Stay Awake een communicatiecampagne ontwikkeld voor festivalpubliek onder de naam 'Skip die Dip'. De campagne heeft als doel festivalgangers na te laten denken over hun keuze ten aanzien van drugs, en hen te stimuleren drugs-vrij te feesten. 

De materialen bestaan uit zowel online als offline beeldmateriaal en uit filmpjes die festivalorganisatoren kunnen delen via hun social media kanalen. De campagne is afgelopen zomer live gegaan en is succesvol ontvangen. Zie onderstaand de posters van de campagne: 

LinkedIn
Naast bovenstaande campagnes om onze doelgroep 'jongeren' te bereiken zetten we het online platform LinkedIn in om onze doelgroep 'professionals' te bereiken. Ben je benieuwd wat we zoal delen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Dank je voor je aanmelding!
We konden u niet inschrijven. Probeer het nog eens.