Social media

Jongeren zijn jong en ze willen wat. Helaas kan drugs hier ook onder vallen. Toch is er nog een grote groep niet-gebruikers en twijfelaars die nog nooit drugs gebruikt hebben. Hoe zorgen we dat zij blijven besluiten niet te gebruiken? Daar draait SKIP om. Social media speelt hier een grote rol in. 

Communicatiecampagne 'IK SKIP'
In de zomer van 2023 zijn we gestart met een communicatiecampagne 'IK SKIP' op sociale media in samenwerking met communicatiebureau Jong & Je Wil Wat, die specifiek ervaring hebben met jongerencommunicatie. 

In de eerste zes weken van de campagne (sept - okt '23) zijn in totaal er meer dan 250.000 jongeren bereikt én 𝐦𝐞𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐧 𝐞𝐞𝐧 𝐦𝐢𝐥𝐣𝐨𝐞𝐧 weergaven geweest! Een mooi resultaat. Het doel van de campagne was om jongeren op een positieve en aansprekende manier te laten zien dat het normaal is om geen drugs te gebruiken.

Op 25 maart '24 zijn we met het tweede deel van de campagne gestart, wederom voor zes weken. 

Onderstaand het resulaat! Deze acht video's worden geadverteerd ingezet op Instagram, Youtube en Facebook.

Een succesvolle campagne werkt alleen als we de doelgroep écht weten te bereiken. Daarom zijn jongeren al vanaf het begin betrokken bij de totstandkoming van de concepten/ ideeën en worden de uitwerkingen ook steeds bij hen getoetst. 

Evenementencampagne 'Skip die TRIP'

SKIP heeft in samenwerking met het Stay Awake een communicatiecampagne ontwikkeld voor festivalpubliek onder de naam 'Skip die TRIP'. De campagne heeft als doel festivalgangers na te laten denken over hun keuze ten aanzien van drugs, en hen te stimuleren drugs-vrij te feesten. 

De materialen bestaan uit zowel online als offline beeldmateriaal en uit filmpjes die festivalorganisatoren kunnen delen via hun social media kanalen. De campagne is afgelopen zomer live gegaan en is succesvol ontvangen. Zie onderstaand de posters van de campagne: 

LinkedIn
Naast bovenstaande campagnes om onze doelgroep 'jongeren' te bereiken zetten we het online platform LinkedIn in om onze doelgroep 'professionals' te bereiken. Ben je benieuwd wat we zoal delen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Dank je voor je aanmelding!
We konden u niet inschrijven. Probeer het nog eens.