Studentenaanpak

Studentenaanpak

Bij SKIP vinden we het belangrijk dat onze aanpak aansluit bij de leefwereld van studenten. Daarom geven we studenten zelf een centrale rol in de ontwikkeling van onze nieuwe campagne! Een groep gemotiveerde studenten is in het voorjaar van 2025 aan de slag gegaan met het vormgeven van een aanpak die écht raakt – door studenten, voor studenten.
 
Voor deze opdracht werken we samen met Everwhat: een unieke samenwerking tussen ZUID Agency Group en Fontys Communicatie. Binnen dit initiatief runnen creatieve en ambitieuze studenten hun eigen studentenbureau, onder begeleiding van ervaren professionals van ZUID Creatives en met coaching vanuit Fontys.
 
Samen bouwen we aan een campagne die zich richt op het denormaliseren van drugsgebruik onder eerstejaars studenten. Tijdens de introductieweken van het schooljaar 2025/2026 zal de campagne gaan lopen.

Hoofdfocus: het normaliseren van niet-gebruik van drugs onder studenten, door enerzijds de overschatte descriptieve norm (de aanname dat ‘veel studenten gebruiken’) te corrigeren, en anderzijds de injunctieve norm te versterken: het uitspreken én zichtbaar maken van de keuze om niet te gebruiken als iets dat sociaal geaccepteerd en positief wordt beoordeeld.

Doelgroep: eerstejaarsstudenten, brede groep, met name gericht op gedragsbehoud bij studenten die nog geen drugs gebruiken.

Doelstelling: laten zien dat het normaal is géén drugs te gebruiken – dit aantrekkelijk, positief en zonder stigmatisering overbrengen.

Houd onze nieuwsbrief en LinkedInpagina in de gaten voor de laatste updates!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Dank je voor je aanmelding!
We konden u niet inschrijven. Probeer het nog eens.